Polityka prywatności
(Privacy Policy)
Informacja ING Banku Śląskiego S.A. dotycząca Polityki Prywatności ING Bank N.V. (Privacy Statement ING Bank N.V.)
Do tej informacji załączona jest Polityka prywatności ING Bank N.V. (Privacy Statement ING Bank N.V). ING Bank N.V. jest bankiem, który ma siedzibę w Amsterdamie pod adresem Bijlmerplein 888, 1102 MG Amsterdam, Holandia, podlega prawu Królestwa Niderlandów i jest podmiotem dominującym ING Bank Śląski S.A.
Polityka Prywatności ING Bank N.V. zawiera wymagane prawem, w tym rozporządzeniem RODO1 informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez ING Bank N.V. Polityka ta obowiązuje, inne poza ING Bankiem Śląskim S.A., podmioty zależne lub stowarzyszone w ramach Grupy kapitałowej ING.
Polityka Prywatności ING Banku N.V. ma zastosowanie, gdy ING Bank N.V. jest administratorem Twoich danych osobowych. Dzieje się tak także wówczas, gdy ING Bank Śląski S.A. przekazał Twoje dane osobowe do ING Bank NV, albowiem wyraziłeś zgodę lub udzieliłeś upoważnienia będącego podstawą takiego przekazania.
Osoby te prosimy o zapoznanie się z załączoną Polityką Prywatności ING Bank N.V.
Polityka prywatności ING Bank N.V. (Privacy Statement ING Bank N.V)
Spis treści
- Cel i zakres niniejszego Oświadczenia o ochronie prywatności
- Rodzaje danych osobowych, które przetwarzamy.
- Co robimy z Twoimi danymi osobowymi?
- Komu udostępniamy Twoje dane osobowe i dlaczego?
- Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie.
- Twoje prawa i to, jak je szanujemy.
- Zatrzymywanie danych.
- Jak chronimy Twoje dane osobowe?
- Zmiany niniejszego Oświadczenia o ochronie prywatności
- Kontakt i pytania.
ING Bank N.V. jest europejską instytucją finansową, podlegającą obowiązkom w zakresie ochrony danych określonych w unijnym ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych 2016/679 (RODO).
Aby zachować zgodność z RODO, ING Bank N.V. wdrożył zasady ochrony danych w skali globalnej poprzez Globalną Politykę Ochrony Danych (GPOP). GPOP jest wiążąca dla wszystkich podmiotów ING, spółek zależnych, oddziałów, przedstawicielstw i podmiotów stowarzyszonych na całym świecie i została zatwierdzona przez organy ochrony danych UE. W związku z tym poza lokalnymi przepisami i regulacjami dotyczących prywatności, ING Bank N.V. postanowił, że wszystkie jego podmioty, spółki zależne, oddziały, przedstawicielstwa i podmioty stowarzyszone na całym świecie będą przestrzegać GPOP niezależnie od lokalizacji geograficznej, typologii rynku lub klienta docelowego.
Niniejsze Oświadczenie o ochronie prywatności ING Bank N.V., wszystkich jego podmiotów, spółek zależnych, oddziałów, przedstawicielstw, podmiotów stowarzyszonych i innych spółek grupy ING („ING”, „my”, „nas” i „nasz”), ma zastosowanie do nas tak długo, jak długo przetwarzamy dane osobowe należące do osób fizycznych („Ty”, „Ciebie”, „Twoje”).
1. Cel i zakres niniejszego Oświadczenia o ochronie prywatności
W ING rozumiemy, że Twoje dane osobowe są dla Ciebie ważne. W niniejszym Oświadczeniu o ochronie prywatności wyjaśniono w prosty i przejrzysty sposób, jakie dane osobowe gromadzimy, rejestrujemy, przechowujemy, wykorzystujemy i przetwarzamy oraz w jaki sposób to robimy. Przy przetwarzaniu Twoich danych staramy się zapewnić, aby właściwe osoby wykorzystywały dane we właściwym celu.
Niniejsze oświadczenie o ochronie prywatności dotyczy:
- wszystkich byłych, obecnych i potencjalnych klientów ING będących osobami fizycznymi. Obejmuje to jednoosobowe firmy, przedstawicieli prawnych lub osoby do kontaktu, działające w imieniu naszych klientów korporacyjnych.
- klientów spoza ING. Może to być każdy, kto dokonuje płatności na rachunek ING lub otrzymuje płatność z rachunku ING; każdy, kto odwiedza stronę internetową, oddział lub biuro ING; profesjonalny doradca; akcjonariusz; każdy, kto jest gwarantem; ostateczny beneficjent rzeczywisty, dyrektor lub przedstawiciel firmy korzystającej z naszych usług; dłużnik lub najemca naszych klientów; każdy zaangażowany w inne transakcje z nami lub naszymi klientami.
Twoje dane osobowe uzyskujemy w następujący sposób:
- Bezpośrednio od Ciebie, gdy stajesz się klientem, rejestrujesz się na potrzeby korzystania z naszych usług online, wypełniasz formularz, podpisujesz umowę z ING, korzystasz z naszych produktów i usług czy kontaktujesz się z nami za pośrednictwem jednego z naszych kanałów.
- Pośrednio, od pracodawcy (jeśli jest on klientem ING), jeżeli możesz działać jako przedstawiciel lub osoba do kontaktu pracodawcy, gdy staje się on potencjalnym klientem lub gdy jest on istniejącym klientem.
- Z innych dostępnych źródeł, takich jak rejestry dłużników, księgi wieczyste, rejestry handlowe, rejestry stowarzyszeń, media internetowe lub tradycyjne, pliki cookie i porównywalne technologie – za pośrednictwem naszych stron internetowych i aplikacji – publicznie dostępne źródła lub inne spółki ING lub osoby trzecie, takie jak podmioty przetwarzające płatności lub transakcje, agencje kredytowe, inne instytucje finansowe, firmy handlowe lub organy publiczne.
Dalsze informacje mogą być przekazywane przez Ciebie w razie potrzeby, np. w przypadku ubiegania się o konkretny produkt lub usługę.
Więcej informacji na temat korzystania z plików cookie i porównywalnych technologii można znaleźć w naszym oświadczeniu dotyczącym plików cookie opublikowanym na stronie internetowej ING.
2. Rodzaje danych osobowych, które przetwarzamy
Dane osobowe odnoszą się do wszelkich informacji, które umożliwiają identyfikację osoby fizycznej lub które mogą być z nią powiązane. Przetwarzane przez nas Twoje dane osobowe obejmują:
- Dane identyfikacyjne i kontaktowe: imię i nazwisko, data i miejsce urodzenia, numer identyfikacyjny, adres e-mail, adres, współrzędne geograficzne (w przypadku fizycznych procesów ryzyka dla pożyczek), numer telefonu, stanowisko, obywatelstwo i wzór podpisu, kod fiskalny/numer ubezpieczenia społecznego.
- Dane dotyczące transakcji, takie jak numer Twojego rachunku bankowego, wszelkie wpłaty, wypłaty i przelewy dokonane na Twój rachunek lub z Twojego rachunku oraz czas i miejsce ich dokonania, identyfikatory transakcji i powiązane informacje.
- Dane finansowe, takie jak faktury, noty kredytowe, odcinki wypłaty, sposób dokonywania płatności, wartość nieruchomości lub innych aktywów, historia kredytowa, zdolność kredytowa, status podatkowy, dochód i inne przychody lub produkty finansowe posiadane przez Ciebie w ING, informacja o tym, czy jesteś zarejestrowany/-a w rejestrze kredytowym, zaległości w płatnościach i informacje o Twoich dochodach, dane dotyczące elektronicznych instrumentów płatniczych, takie jak numer karty, data ważności lub kod weryfikacyjny karty (CVV/CVC).
- Dane społeczno-demograficzne, takie jak płeć, wykształcenie, stanowisko pracy i stan cywilny, w tym liczba dzieci.
- Zachowanie online i informacje o urządzeniach, takie jak Twój adres IP i identyfikator urządzenia mobilnego lub komputera oraz strony odwiedzane w witrynach i aplikacjach ING.
- Dane dotyczące Twoich zainteresowań i potrzeb, które nam udostępniasz, na przykład kontaktując się z naszym centrum obsługi telefonicznej, wypełniając ankietę online, korzystając z naszych platform lub wypełniając ankiety.
- Poznajemy danych naszych klientów w ramach procesów due diligence oraz w celu zapobiegania nieuczciwym zachowaniom lub zachowaniom naruszającym międzynarodowe sankcje, a także w celu przestrzegania przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy, finansowaniu terroryzmu i oszustwom podatkowym.
- Dane audiowizualne: tam, gdzie ma to zastosowanie i jest prawnie dopuszczalne, przetwarzamy nagrania wideo z monitoringu w siedzibie ING lub nagrania rozmów telefonicznych lub wideo z naszymi biurami. Możemy wykorzystywać te nagrania na przykład do weryfikacji zamówień telefonicznych, zapobiegania oszustwom lub szkolenia personelu.
- Twoje interakcje z ING w mediach społecznościowych, takich jak Meta (Facebook i Instagram), Twitter, LinkedIn i YouTube. Śledzimy publiczne wiadomości, posty, polubienia i odpowiedzi dotyczące ING w Internecie.
- Informacje związane z Twoją lokalizacją podczas dokonywania płatności lub uzyskiwania dostępu do określonych produktów/usług, na przykład podczas wypłacania gotówki z bankomatu.
Wrażliwe dane osobowe
Wrażliwe dane osobowe to dane osobowe szczególnych kategorii, takie jak dane osobowe dotyczące zdrowia, pochodzenia etnicznego, przekonań religijnych lub politycznych, dane genetyczne lub biometryczne, a także dane związane z przestępstwami, takimi jak oszustwa. Możemy przetwarzać Twoje wrażliwe dane osobowe w celach określonych poniżej w sekcji 3 „Co robimy z Twoimi danymi osobowymi?” jeśli uzyskamy Twoją wyraźną zgodę lub jeśli jest to dozwolone lub wymagane na mocy obowiązujących lokalnie przepisów prawa i regulacji.
Należy pamiętać, że jeśli złożysz zlecenie płatności na rzecz partii politycznej, związku zawodowego, instytucji religijnej lub instytucji opieki zdrowotnej, kwalifikuje się to jako wrażliwe dane osobowe. W związku z tym ING nie będzie przetwarzać tych wrażliwych danych osobowych w celach innych niż realizacja transakcji lub za Twoją wyraźną zgodą. Możliwe jest jednak, że w związku z naszym obowiązkiem przestrzegania przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy i naszym interesem związanym z zapobieganiem oszustwom, możemy dalej przetwarzać takie dane, na przykład w celu weryfikacji pochodzenia środków, ale tylko w kontekście przepisów dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy.
Dane osobowe dzieci (dotyczy tylko naszych klientów detalicznych)
Gromadzimy dane osobowe dzieci tylko wtedy, gdy posiadają one produkt ING lub gdy przekazujesz nam dane osobowe swoich dzieci w związku z produktem, który od nas otrzymujesz. Będziemy ubiegać się o zgodę rodziców, gdy jest to wymagane przez lokalne prawo.
3. Co robimy z Twoimi danymi osobowymi?
Przetwarzanie oznacza każdą czynność, którą można wykonać w związku z danymi osobowymi, np. gromadzenie, rejestrowanie, przechowywanie, dostosowywanie, organizowanie, wykorzystywanie, ujawnianie, przekazywanie lub usuwanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Wykorzystujemy Twoje dane osobowe wyłącznie do:
Wykonywania umów, których jesteś stroną, lub podejmowania kroków przed zawarciem tych umów. Wykorzystujemy Twoje dane osobowe, gdy zawierasz z nami umowę lub gdy musimy wykonać nasze zobowiązania wynikające z tych umów.
Na przykład wykorzystujemy dane dotyczące Twojego rachunku, gdy prosisz nas o dokonanie płatności lub realizację zlecenia inwestycyjnego, lub w celu dostarczenia Tobie wyciągów z konta lub rocznego przeglądu. Używamy również tych danych rachunku do blokowania płatności, badania i usuwania dysfunkcji produktów oraz rozwiązywania roszczeń i skarg dotyczących żądanych usług, gdy jest to konieczne. Wykorzystujemy również Twoje dane osobowe do kontaktowania się z Tobą w celu powiadamiania o takich kwestiach, jak zmiany warunków umowy, upływ terminu/wygaśnięcie warunku umownego, rejestracja długu lub przekazywanie informacji związanych z usługami/relacjami. Wykorzystując Twoje dane osobowe do tych i innych zgodnych celów, opieramy się na zgodnej z prawem podstawie „niezbędności do wykonania umowy”.
Wywiązywanie się z naszych prawnych obowiązków Wykorzystujemy Twoje dane osobowe w celu wypełniania szeregu prawnych obowiązków i wymogów ustawowych, w tym przepisów bankowych i finansowych, które zobowiązują nas do wykonania lub zapewnienia:
- Kontroli integralności: nawiązując relację z Tobą jako klientem, jesteśmy prawnie zobowiązani do zapoznania się z dostępnymi rejestrami incydentów i systemami ostrzegania oraz krajowymi i międzynarodowymi listami sankcji.
- Weryfikacji tożsamości: nawiązując relację z Tobą jako klientem, mamy prawny obowiązek potwierdzenia Twojej tożsamości (weryfikacja tożsamości klienta). Możemy to zrobić, wykonując kopię Twojego dokumentu tożsamości, którą wykorzystamy wyłącznie do celów identyfikacji i weryfikacji. Możemy również polegać na kontrolach przeprowadzanych przez inne instytucje finansowe w celu weryfikacji Twojej tożsamości.
- Kontroli kredytowych: przed nawiązaniem relacji z Tobą jako klientem mamy prawny obowiązek sprawdzenia, czy kwalifikujesz się jako uprawniony klient. Oceniamy Twoje referencje z perspektywy ryzyka i przewidujemy, czy będziesz w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych wobec nas, jak określono w
sekcji 6 „Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie”. W przypadku działalności pożyczkowej informacje o adresie lub geolokalizacji mogą być przetwarzane w celu ustalenia fizycznego ryzyka związanego z narażeniem Twoich aktywów na klęski żywiołowe. - Zapobiegania oszustwom oraz kontroli w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu: mamy prawny obowiązek sprawdzania potencjalnych oszustw oraz przypadków prania pieniędzy i finansowania terroryzmu. Obejmuje to monitorowanie nietypowych transakcji i list sankcyjnych, jak określono w sekcji 6 „Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie”.
- Przesyłania raportów regulacyjnych i ustawowych do naszych organów regulacyjnych, jak określono w sekcji 4 „Komu udostępniamy Twoje dane osobowe i dlaczego?”.
Wykorzystując Twoje dane do tych czynności przetwarzania, opieramy się na zgodnej z prawem podstawie „niezbędności do wypełnienia obowiązku prawnego”.
Nasz prawnie uzasadniony interes. Przetwarzamy Twoje dane w różnych celach, które leżą w naszym interesie, jak opisano poniżej. Opierając się na prawnie uzasadnionym interesie, zapewniamy, aby przetwarzanie było proporcjonalne do celu i aby Twoje interesy oraz podstawowe prawa i wolności były respektowane. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji na temat uzasadnienia naszej oceny w konkretnym przypadku, skontaktuj się z nami, korzystając z danych podanych w sekcji 11 „Kontakt i pytania”.
Poniżej znajduje się przegląd celów, dla których przetwarzamy Twoje dane osobowe w oparciu o prawnie uzasadniony interes:
- Aby rozwijać i usprawniać nasze produkty i usługi. Możemy wykorzystywać Twoje dane osobowe podczas analizowania Twoich wizyt na naszej stronie internetowej lub w aplikacji w celu ich usprawnienia. Używamy do tego plików cookie i porównywalnych technologii. Więcej informacji można znaleźć w naszym oświadczeniu dotyczącym plików cookie opublikowanym na naszej stronie internetowej. Będziemy również prosić o opinie na temat naszych obecnych produktów i usług lub o opinie na temat nowych pomysłów na produkty. Może to obejmować nagrywanie rozmów prowadzonych z Tobą, ale zawsze poinformujemy o tym Ciebie z wyprzedzeniem, chyba że jest to niedozwolone zgodnie z lokalnymi przepisami prawa.
- Aby promować i oferować Tobie najlepiej dopasowane produkty i usługi świadczone przez nas lub inne podmioty ING. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe, informując Cię lub doradzając Ci w sprawie podobnych produktów i usług ING. Oczywiście, jeśli nie chcesz otrzymywać takich ofert, masz prawo wyrazić sprzeciw lub zrezygnować. Staramy się lepiej Ciebie zrozumieć i zaspokoić Twoje zmieniające się potrzeby, oferując usługi dostosowane do Twojej konkretnej sytuacji. Aby osiągnąć taki stopień personalizacji, możemy:
- wziąć pod uwagę Twoją sytuację socjodemograficzną i finansową;
- dokonać analizy Twoich nawyków i preferencji w różnych kanałach komunikacji, a także wizyt na naszej stronie internetowej lub w innych środowiskach internetowych;
- analizować produkty i usługi, które zostały już u nas zakupione.
- Aby zapewnić skuteczną i wydajną realizację wewnętrznych procesów biznesowych i raportowania zarządczego. Przetwarzamy Twoje dane na potrzeby naszych wewnętrznych procesów i operacji oraz aby pomóc naszemu kierownictwu w podejmowaniu lepszych, opartych na danych decyzji dotyczących naszych operacji i usług. Jeśli to możliwe, zawsze będziemy wybierać dane zagregowane, aby uniemożliwić identyfikację Ciebie. Obejmuje to:
- analizę naszej pozycji rynkowej w różnych segmentach;
- przeprowadzenie analizy kosztów i strat;
- szkolenie naszych pracowników, na przykład poprzez analizę nagranych rozmów telefonicznych (jeśli jest dozwolone na mocy lokalnych przepisów prawa) w naszych centrach telefonicznych w celu usprawnienia naszych scenariuszy połączeń;
- automatyzację naszych procesów, takich jak testowanie aplikacji, automatyczne wypełnianie reklamacji itp;
- prowadzenie sporów sądowych i zarządzanie reklamacjami;
- wypełnianie naszych zobowiązań w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego, w tym sprawozdawczości zewnętrznej.
- Aby testować systemy sztucznej inteligencji. Możemy przetwarzać gromadzone i przechowywane dane osobowe klientów do celów zapobiegania przestępstwom finansowym i oszustwom finansowym, tak aby ustalić wydajność i skuteczność wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji w celu usprawnienia procesów zapobiegania przestępstwom finansowym i oszustwom finansowym, obowiązującym w ING. ING Bank N.V. przeprowadza takie testy na podstawie prawnie uzasadnionego interesu polegającego na wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii tak, aby zapobiegać przestępstwom finansowym i działaniom oszukańczym, wykrywać i powstrzymywać je, a także aby przyczyniać się do bezpieczeństwa i stabilności systemu finansowego.
Ochrona Twoich żywotnych interesów. Przetwarzamy Twoje dane osobowe, gdy jest to konieczne do ochrony Twoich interesów, które mają istotne znaczenie dla Twojego życia lub życia innej osoby fizycznej. Chodzi na przykład o pilną potrzebę medyczną. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe niezbędne do realizacji żywotnych interesów innej osoby fizycznej tylko wtedy, gdy nie będziemy mogli oprzeć przetwarzania na jednym z innych wymienionych celów.
Aby uszanować Twój wybór, jeśli poprosimy Ciebie o zgodę na przetwarzanie określonych danych osobowych. W przypadku niektórych czynności przetwarzania danych osobowych, przekażemy Tobie szczegółowe informacje na temat tego przetwarzania i poprosimy o uprzednią zgodę przed rozpoczęciem przetwarzania Twoich danych osobowych. Może to obejmować:
- wykorzystanie danych biometrycznych, takich jak twarz lub odciski palców, do celów uwierzytelniania lub weryfikacji, np. dostępu do aplikacji mobilnych;
- nagrywanie rozmów prowadzonych z Tobą online, telefonicznie lub w naszych oddziałach;
- działania promocyjne, w ramach których informujemy o produktach i usługach partnerów ING.
Możesz wycofać swoją zgodę w dowolnym momencie, jak określono w sekcji 7 „Twoje prawa i to, jak je szanujemy”.
4. Komu udostępniamy Twoje dane osobowe i dlaczego?
Istnieją sytuacje, w których musimy przekazać Twoje dane osobowe innym stronom zaangażowanym w świadczenie naszych usług. Może to obejmować przekazywanie danych w ramach Grupy ING i osobom trzecim.
W ramach ING
ING Bank N.V. jest częścią Grupy ING, która świadczy usługi finansowe w ponad 40 krajach. Więcej informacji o Grupie ING można znaleźć na stronie https://www.ing.com/About-us/Profile/ING-at-a-glance.htm
ING zobowiązuje się chronić Twoją prywatność i przyjęło surowe zasady ochrony prywatności w ramach Globalnej Polityki Ochrony Danych („GPOP”). GPOP została zatwierdzona przez holenderski urząd ochrony danych, który jest głównym organem nadzorczym dla ING Bank N.V., i jest wiążąca dla wszystkich podmiotów ING, spółek zależnych, oddziałów, przedstawicielstw i podmiotów stowarzyszonych na całym świecie (znana również jako „wiążące reguły korporacyjne”).
Możemy udostępniać Twoje dane osobowe w ramach ING, aby wypełnić nasze obowiązki prawne, takie jak:
- Przestrzeganie wszelkich regulacyjnych i ustawowych obowiązków sprawozdawczych i żądań dotyczących danych, kierowanych przez europejskie organy regulacyjne Grupy ING, w tym Europejski Urząd Nadzoru Bankowego (EBA), Europejski Bank Centralny (EBC) i Radę Stabilności Finansowej (FSB). O ile dane na poziomie indywidualnym nie są wyraźnie wymagane przez organ regulacyjny, zawsze upewnimy się, że dane osobowe są agregowane, co oznacza, że tylko informacje o grupach klientów będą udostępniane organom regulacyjnym Grupy, aby zapewnić, że nie można ich już powiązać z Tobą.
- Na potrzeby rozwoju wewnętrznych modeli kredytowych ING. Zgodnie z zasadami bankowymi UE ING jest zobowiązany do opracowania tych modeli kredytowych, aby móc obliczyć wszelkie ryzyka i ekspozycje kontrahenta. Pozwala to nam w ING określić nasze ryzyko, a także zakres bufora finansowego, który musimy utrzymywać, świadcząc usługi finansowe na Twoją rzecz.
- Za rozwój modeli ING „poznaj swojego klienta” (KYC, Know Your Customer). Aby zabezpieczyć ING przed udziałem w finansowych przestępstwach gospodarczych, na poziomie grupy opracowywane są modele KYC na potrzeby kontroli klientów i transakcji w celu wykrycia potencjalnej lub rzeczywistej działalności przestępczej. Te modele uwzględniają obowiązkowe wymogi wynikające z dyrektyw i rozporządzeń UE w zakresie zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wytycznych Bazylejskiego Komitetu Nadzoru Bankowego (BCBS) oraz przepisów i regulacji UE, USA i ONZ dotyczących sankcji.
Nie ustajemy również w wysiłkach, aby nasze codzienne procedury były bardziej wydajne i skuteczne, ponieważ w naszym prawnie uzasadnionym interesie leży oferowanie najlepszych możliwych usług po konkurencyjnych stawkach. W związku z tym ING będzie udostępniać Twoje dane osobowe w ramach ING w celu scentralizowania niektórych operacji, aby osiągnąć korzyści skali, takich jak:
- Ze względu na wydajność, niektóre zadania operacyjne i administracyjne związane z umowami, które zawarliśmy z naszymi klientami, zarządzaniem klientami (w tym weryfikacją) lub przetwarzaniem transakcji – scentralizowanie w centrach przetwarzania, zwanych ING HUBS, zlokalizowanych w krajach takich jak Słowacja, Polska, Rumunia i Filipiny. Podmioty te będą przetwarzać Twoje dane w imieniu ING i będą w pełni podlegać Globalnej Polityce Ochrony Danych ING (GPOP), aby zapewnić odpowiedni poziom ochrony danych.
- Rozwój modeli związanych głównie z usprawnianiem procesów obsługi klienta, takich jak optymalizacja zarządzania rachunkami i produktami w kanałach klienta. Ze względów wydajnościowych modele te są opracowywane głównie przez nasz dział analityczny na poziomie grupy. Przekazane w tym celu Twoje dane osobowe zostaną spseudonimizowane.
- Możemy korzystać ze scentralizowanych systemów przechowywania do przetwarzania danych w centralnym punkcie ING w celu zwiększenia wydajności. Ma to na przykład na celu tworzenie różnych rodzajów modeli ryzyka kredytowego, jak wspomniano powyżej. Scentralizowane systemy przechowywania danych są obsługiwane przez ING lub osoby trzecie, takie jak Microsoft, i mogą znajdować się poza UE. W każdym przypadku ING zawsze zapewni odpowiednie środki ochrony Twoich danych osobowych.
Należy pamiętać, że ING pozostaje odpowiedzialne za zapewnienie, aby przetwarzanie Twoich danych osobowych – w tym wszelkie przetwarzanie dokonywane przez inne podmioty ING w naszym imieniu, jak określono powyżej – było zgodne z obowiązującymi przepisami o ochronie danych. W ING obowiązują rygorystyczne wymogi zawarte w wewnętrznych politykach i postanowieniach umownych w celu zapewnienia, aby dane osobowe były przetwarzane w określonym celu wyłącznie w oparciu o odpowiednią podstawę prawną, jeśli wymagają tego lokalne przepisy prawa (z uwzględnieniem wszelkich skutków, jakie takie przetwarzanie może mieć dla Ciebie) oraz aby wdrożono odpowiednie środki organizacyjne i techniczne w celu ochrony Twoich praw. Pozostaniemy również odpowiedzialni za obsługę wszelkich żądań w związku z Twoimi prawami do ochrony danych osobowych, jak opisano poniżej.
Przekazywanie danych osobom trzecim
Udostępniamy również Twoje dane osobowe następującym osobom trzecim:
Organom rządowym, nadzorczym i sądowym
Aby wypełnić nasze zobowiązania regulacyjne, wymaga się od nas na mocy prawa ujawniania danych osobowych odpowiednim organom rządowym, nadzorczym i sądowym, w tym:
- władzom publicznym, organom regulacyjnym i nadzorczym, takim jak Europejski Bank Centralny (EBC) i De Nederlandsche Bank (holenderski bank centralny, DNB) w Holandii;
- lokalnym organom podatkowym, które mogą wymagać od nas zgłaszania aktywów klienta lub innych danych osobowych, takich jak imię i nazwisko, dane kontaktowe i inne informacje o organizacji. W tym celu możemy przetwarzać takie Twoje dane identyfikacyjne jak numer ubezpieczenia społecznego, numer identyfikacji podatkowej lub inny krajowy identyfikator zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lokalnego;
- organom sądowym lub śledczym, takim jak policja, prokuratura, sądy i organy arbitrażowe/mediacyjne, na ich wyraźne i zgodne z prawem żądanie.
Inne instytucje finansowe
Aby przetwarzać niektóre usługi płatności i wypłat, udostępniamy Twoje dane osobowe innemu bankowi lub wyspecjalizowanej firmie finansowej. Udostępniamy również Twoje dane osobowe specjalistom z sektora finansowego, którzy pomagają nam w świadczeniu usług finansowych, takich jak:
- Płatności i transakcje kartami kredytowymi, w tym Mastercard i VISA, w stosownych przypadkach, na całym świecie.
- Przetwarzanie transakcji elektronicznych na całym świecie.
- Rozliczanie krajowych i transgranicznych transakcji zabezpieczających oraz transakcji płatniczych.
- Usługi dostępu do informacji o rachunku: jeśli wyraźnie poinstruowałeś/-aś dostawcę usług dostępu do informacji o rachunku, aby w Twoim imieniu pobrał informacje z rachunków ING, jesteśmy zobowiązani do udostępniania takiemu dostawcy niezbędnych danych transakcyjnych, o ile wyraziłeś/-aś na to zgodę.
- Usługi inicjowania płatności: jeśli wyraźnie poinstruowałeś/-aś dostawcę usług inicjowania płatności, aby inicjował płatności z Twoich rachunków ING w Twoim imieniu, jesteśmy zobowiązani do udzielenia dostępu do Twoich kont takiemu dostawcy, o ile wyraziłeś/-aś na to zgodę.
- Inne organizacje świadczące usługi finansowe, w tym banki, fundusze emerytalne, maklerzy giełdowi, powiernicy, zarządzający funduszami i dostawcy usług portfelowych.
Stowarzyszenie na rzecz Światowej Międzybankowej Telekomunikacji Finansowej (SWIFT)
Współadministratorzy
ING współpracuje ze SWIFT jako współadministratorzy, aby zrealizować wspólny cel: bezpieczne i niezawodne przetwarzanie usług transakcyjnych zgodnie z naszymi zobowiązaniami umownymi. Aby zrealizować ten cel, dane osobowe, takie jak dane identyfikacyjne (np. imię i nazwisko, adres), dane zamówienia (np. numer rachunku zleceniodawcy i beneficjenta w przypadku zlecenia płatniczego), szczegóły dotyczące przeznaczenia i identyfikatory transakcji (np. numer referencyjny transakcji) są udostępniane SWIFT.
W charakterze współadministratorów ING and SWIFT zobowiązują się odpowiadać na żądania osób, których dane dotyczą, oraz inne istotne pytania dotyczące ochrony danych w odniesieniu do wspólnie wykonywanych czynności przetwarzania (przetwarzanie płatności) w sposób scentralizowany; w takiej sytuacji ING stanowi główny punkt, do którego należy kierować takie żądania, zgodnie z sekcją 7 „Twoje prawa i to, jak je szanujemy”.
Odrębny administrator
W niektórych przypadkach SWIFT może również działać jako oddzielny (niezależny) administrator danych, jeśli chodzi o przetwarzanie danych osobowych na potrzeby analizy statystycznej oraz rozwoju usług i produktów SWIFT. W przypadku tych procesów SWIFT bezpośrednio zajmie się wszystkimi żądaniami osób, których dane dotyczą. W takiej sytuacji można skontaktować się z SWIFT poprzez opt.out@swift.com lub privacy.officer@swift.com.
ING będzie jednak pomagać SWIFT w procesie uwierzytelniania klienta ING, który składa takie żądanie, opierając się na dostępnych nam informacjach identyfikacyjnych klienta; w tym scenariuszu nie będzie udostępniać żadnych dalszych szczegółów SWIFT. Szczegóły na temat tych czynności przetwarzania i ich celu, a także dane kontaktowe na potrzeby kierowania żądań lub skarg dotyczących tych czynności, można znaleźć w Polityce Ochrony Prywatności SWIFT.
Dostawcy usług i inne osoby trzecie
Gdy korzystamy z usług innych usługodawców lub innych osób trzecich w celu przeprowadzenia określonych czynności w ramach normalnego toku działalności, może być od nas wymagane udostępnienie danych osobowych niezbędnych do wykonania określonego zadania. Starannie wybieramy te przedsiębiorstwa i zawieramy z nimi przejrzyste umowy dotyczące sposobu postępowania z Twoimi danymi osobowymi. Pozostajemy odpowiedzialni za Twoje dane osobowe. Usługodawcy ci wspierają nas w takich działaniach jak:
- Projektowanie, rozwijanie i utrzymywanie narzędzi i aplikacji internetowych.
- Dostawcy usług IT, którzy mogą świadczyć usługi w zakresie aplikacji lub infrastruktury (takie jak usługi w chmurze).
- Działania marketingowe lub wydarzenia i zarządzanie komunikacją z klientami.
- Przygotowywanie sprawozdań i informacji statystycznych, drukowanie materiałów i projektowanie produktów.
- Umieszczanie reklam w aplikacjach, witrynach internetowych i mediach społecznościowych.
- Usługi prawne, audytorskie lub inne usługi specjalistyczne świadczone przez prawników, notariuszy, powierników, audytorów spółek lub innych profesjonalnych doradców.
- Identyfikacja, przez wyspecjalizowane firmy, przypadków oszustw lub innych uchybień, a także badanie ich lub zapobieganie im.
- Świadczenie takich specjalistycznych usług jak przesyłanie przesyłek pocztowych przez naszych agentów, a także archiwizacja fizycznych zapisów, wykonawców i zewnętrznych dostawców usług.
- Przeprowadzanie uzgodnień dotyczących sekurytyzacji (przez między innymi powierników, inwestorów i doradców).
Niezależni agenci, pośrednicy i partnerzy biznesowi
Możemy udostępniać Twoje dane osobowe niezależnym agentom, pośrednikom lub partnerom biznesowym, którzy działają w naszym imieniu lub którzy wspólnie z nami oferują produkty i usługi, takie jak ubezpieczenia. Są oni wpisani do rejestrów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lokalnego i działają za zgodą organów regulacyjnych.
Badacze
Zawsze szukamy nowych perspektyw na to, jak sprawić, abyś był/-a o krok do przodu w życiu i w biznesie. Z tego powodu wymieniamy dane osobowe (gdy jest to prawnie dozwolone) z takimi partnerami jak uniwersytety i inne niezależne instytucje badawcze, które wykorzystują te dane w swoich badaniach i innowacjach. Zatrudniani przez nas badacze muszą spełniać te same surowe wymagania, co pracownicy ING. W miarę możliwości dane osobowe będą udostępniane w formie zagregowanej, aby zapewnić anonimowość wyników badań.
5. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy
Za każdym razem (jeśli mają zastosowanie przepisy unijne dotyczące ochrony danych), gdy udostępniamy Twoje dane osobowe osobom trzecim lub innym podmiotom ING zlokalizowanym w krajach spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), które nie zapewniają odpowiedniego poziomu ochrony danych, zapewnimy, aby istniały odpowiednie środki gwarantujące wystarczającą ochronę Twoich danych osobowych.
W tym celu korzystamy z tzw. narzędzi transferowych, w tym:
- Unijnych klauzul modelowych lub Standardowych klauzul umownych – klauzul umownych, które uzgadniamy z wszelkimi zewnętrznymi dostawcami usług zlokalizowanymi w kraju o nieodpowiednim poziomie ochrony danych, aby zapewnić umowne zobowiązanie takiego dostawcy do zagwarantowania odpowiedniego poziomu ochrony danych.
- Wiążących Reguł Korporacyjnych – w przypadku przekazywania danych osobowych w ramach Grupy ING opieramy się również na wiążących politykach wewnętrznych Grupy (tj. Wiążących Regułach Korporacyjnych), tak by podmioty ING zlokalizowane w kraju o nieodpowiednim poziomie ochrony danych stosowały odpowiedni poziom ochrony danych przy przetwarzaniu danych osobowych, jak określono w sekcji 4 „Komu udostępniamy dane osobowe i dlaczego?”.
Ponadto w każdym przypadku będziemy oceniać, czy należy wdrożyć jakiekolwiek zabezpieczenia organizacyjne, techniczne (takie jak szyfrowanie) lub umowne w celu zapewnienia odpowiedniej ochrony Twoich danych osobowych, biorąc pod uwagę ramy prawne kraju, w którym znajduje się podmiot odbierający dane.
6. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji i profilowanie
Zautomatyzowane podejmowanie decyzji ma miejsce, gdy podejmujemy decyzje za pomocą środków technologicznych bez znaczącego udziału człowieka. Profilowanie obejmuje zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych w celu oceny lub przewidywania aspektów osobistych, takich jak sytuacja ekonomiczna, wiarygodność lub prawdopodobne zachowanie danej osoby.
Ponieważ ING obsługuje szeroką grupę klientów, korzystanie ze zautomatyzowanego podejmowania decyzji i profilowania staje się koniecznością. Przykładami obszarów, w których stosuje się zautomatyzowane podejmowanie decyzji lub profilowanie, są:
Ryzyko kredytowe
Kiedy ubiegasz się o pożyczkę lub kredyt, tworzymy profil, aby ocenić, czy jesteś w stanie wywiązać się ze swoich zobowiązań finansowych wobec nas i upewnić się, że nie oferujemy pożyczek, które nie są dla Ciebie odpowiednie. Oceniamy ryzyko związane z zawieraną z Tobą umową za pomocą metody zwanej scoringiem kredytowym. Ocena Twojej wiarygodności określana jest na podstawie zautomatyzowanego procesu decyzyjnego. Musisz osiągnąć z góry określony minimalny wynik, aby ryzyko, które ponosimy, było dla nas akceptowalne.
Ocena wiarygodności jest określana głównie na podstawie sytuacji finansowej. W oparciu o dane osobowe podane przez Ciebie w procesie scoringu kredytowego skonsultujemy się z zewnętrznymi agencjami ratingowymi po to, aby uzyskać odpowiednie informacje finansowe (rating kredytowy, sprawozdania finansowe, obroty/niewypłacalność, historia płatności). Jeśli masz lub miałeś/-aś już z nami relacje w przeszłości (biorąc pod uwagę obowiązujące okresy przechowywania), połączymy zewnętrzne informacje finansowe z wewnętrzną historią płatności. Jeśli nie osiągniesz minimalnego wyniku, Twój wniosek zostanie odrzucony w ramach automatycznego procesu scoringu kredytowego. W takim przypadku nie zawrzemy z Tobą umowy ze względu na zbyt wysokie ryzyko dla nas i dla Ciebie. Masz prawo sprzeciwu wobec takich zautomatyzowanych decyzji. Informacje o tym, jak wyegzekwować to prawo, znajdują się w sekcji 7 „Twoje prawa i to, jak je szanujemy”.
Zapobieganie oszustwom, praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
Jesteśmy zobowiązani do przeprowadzania kontroli klientów i transakcji w celu wykrycia potencjalnej i rzeczywistej działalności przestępczej. W rezultacie zwracamy szczególną uwagę na nietypowe transakcje i transakcje, które ze względu na swój charakter powodują stosunkowo wysokie ryzyko oszustwa, prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. W tym celu tworzymy i utrzymujemy Twój profil ryzyka. Jeśli podejrzewamy, że transakcja jest związana z praniem pieniędzy lub finansowaniem terroryzmu, jesteśmy zobowiązani zgłosić to władzom.
Przykładami czynników, które bierzemy pod uwagę, a które mogą wskazywać na zwiększone ryzyko oszustwa lub prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, są:
- Zmiany w normalnych zachowaniach związanych z wydatkami i płatnościami, takie jak niespodziewane przelewy lub obciążenia na wysokie kwoty.
- Płatności do lub z podejrzanych krajów, sklepów lub adresów.
- Dwie płatności autoryzowane PIN-em, dokonane przez jedną osobę w dwóch różnych lokalizacjach w tym samym czasie.
- Znajdowanie się na jakiejkolwiek publicznej liście sankcji krajowych lub międzynarodowych.
7. Twoje prawa i to, jak je szanujemy
W przypadku przetwarzania danych osobowych przysługują Tobie prawa. W oparciu o obowiązujące przepisy, przysługujące Tobie prawa do ochrony danych osobowych mogą różnić się w zależności od jurysdykcji. W przypadku pytań dotyczących przysługujących Tobie praw skontaktuj się z nami, korzystając z adresu e-mail podanego w sekcji 9 „Jak chronimy Twoje dane osobowe?”.
Masz następujące prawa:
Prawo dostępu
Masz prawo zwrócić się do nas o wgląd w przetwarzane przez nas Twoje dane osobowe.
Prawo do sprostowania
Jeśli Twoje dane osobowe są nieprawidłowe, masz prawo zwrócić się do nas o ich poprawienie. Jeśli udostępnimy Twoje dane osobie trzeciej, a dane te zostaną później poprawione, powiadomimy o tym również tę osobę.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania
Możesz sprzeciwić się wykorzystywaniu przez ING Twoich danych osobowych do realizacji własnych prawnie uzasadnionych interesów, jeśli masz ku temu uzasadniony powód. Rozważymy Twój sprzeciw i ustalimy, czy przetwarzanie Twoje danych osobowych ma na Ciebie niewłaściwy wpływ, który wymagałby zaprzestania przetwarzania Twoich danych osobowych.
Nie możesz sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych, jeśli:
- jesteśmy do tego prawnie zobowiązani; lub
- jest to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy.
Możesz również sprzeciwić się otrzymywaniu od nas spersonalizowanych wiadomości handlowych. Kiedy stajesz się klientem ING, możemy zapytać Cię, czy chcesz otrzymywać spersonalizowane oferty. Jeśli później zmienisz zdanie, możesz zrezygnować z otrzymywania tych wiadomości. Możesz na przykład skorzystać z linku „anuluj subskrypcję” widocznego na dole handlowych wiadomości e-mail lub zmienić swoje preferencje na naszej stronie internetowej lub aplikacji bankowości mobilnej.
Ponadto nawet jeśli zrezygnujesz z otrzymywania spersonalizowanych ofert, będziesz informowany/-a o nietypowych działaniach na Twoim rachunku, takich jak:
- Zablokowanie karty kredytowej lub debetowej.
- Żądanie realizacji transakcji z nietypowej lokalizacji.
Prawo do sprzeciwu wobec zautomatyzowanego podejmowania decyzji
W niektórych przypadkach korzystamy z systemów do zautomatyzowanego podejmowania decyzji na podstawie Twoich danych osobowych, jeśli jest to konieczne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub jeśli wyraziłeś/-aś na to zgodę. Masz prawo wyrazić sprzeciw wobec takich zautomatyzowanych decyzji (np. w odniesieniu do scoringu kredytowego, jak wyjaśniono powyżej) i poprosić o to, aby decyzja została podjęta przez osobę.
Prawo do ograniczenia przetwarzania
Masz prawo zażądać od nas ograniczenia wykorzystywania Twoich danych osobowych, jeśli:
- uważasz, że dane osobowe są nieprawidłowe;
- przetwarzamy dane osobowe niezgodnie z prawem;
- nie potrzebujemy już danych osobowych, ale chcesz, abyśmy je zachowali do wykorzystania na potrzeby roszczenia;
- sprzeciwiłeś/aś się przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych w naszym prawnie uzasadnionym interesie.
Prawo do przenoszenia danych
Masz prawo zwrócić się do nas o przekazanie Twoich danych osobowych bezpośrednio Tobie lub innej firmie. Dotyczy to danych osobowych, które przekazałeś/-aś nam bezpośrednio i które przetwarzamy w sposób zautomatyzowany za Twoją zgodą lub na podstawie zawartej z Tobą umowy. Tam, gdzie jest to technicznie wykonalne i dozwolone w oparciu o obowiązujące przepisy prawa lokalnego, przekażemy Twoje dane osobowe.
Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”)
ING jest niekiedy prawnie zobowiązane do przechowywania Twoich danych osobowych. Jeśli jednak skorzystasz z prawa do bycia zapomnianym, usuniemy Twoje dane osobowe, jeśli:
- nie potrzebujemy ich już do pierwotnego celu;
- wycofasz zgodę na ich przetwarzanie;
- sprzeciwiasz się przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych w naszym prawnie uzasadnionym interesie lub na potrzeby wysyłania spersonalizowanych wiadomości handlowych;
- ING przetwarza Twoje dane osobowe niezgodnie z prawem; lub
- przepisy prawa lokalnego wymagają od ING usunięcia Twoich danych osobowych.
Prawo do wniesienia skargi
Jeśli, jako klient lub przedstawiciel klienta, jesteś niezadowolony/-a ze sposobu, w jaki odpowiedzieliśmy na jego zastrzeżenia, masz prawo wnieść do nas skargę. Jeśli nadal nie jesteś zadowolony/-a z naszej reakcji na Twoją skargę, możesz zgłosić ją do inspektora ochrony danych ING Banku. Możesz również wnieść skargę do organu ochrony danych znajdującego się w kraju, w którym Twoje dane osobowe są przez nas przetwarzane.
Prawo do cofnięcia zgody
Jeśli udzieliłeś/-aś nam zgody na określone przetwarzanie Twoich danych osobowych, jak określono w sekcji 3 „Co robimy z Twoimi danymi osobowymi?” , możesz cofnąć swoją zgodę w dowolnym momencie. Od tego momentu nie możemy już przetwarzać Twoich danych osobowych. Należy pamiętać, że takie cofnięcie nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Korzystanie z przysługujących praw
Aby skorzystać z któregokolwiek z powyższych praw, należy przesłać żądanie do oddziału ING, w którym prowadzony jest rachunek bankowy. W przypadku ogólnych pytań związanych z niniejszym oświadczeniem o ochronie prywatności, prosimy o przesłanie zapytania na adres DPO.office@ing.nl.
Korzystając ze swojego prawa, im bardziej szczegółowo określisz swoje żądanie, tym lepiej będziemy mogli Ci pomóc. Możemy Ciebie poprosić o podanie dodatkowych informacji w celu zweryfikowania tożsamości. W niektórych przypadkach możemy odrzucić Twoje żądanie i, jeśli jest to dozwolone na mocy przepisów prawa, powiadomimy Ciebie o przyczynie odrzucenia żądania. Jeśli jest to dozwolone na mocy przepisów prawa, możemy pobrać uzasadnioną opłatę za rozpatrzenie Twojego żądania.
Chcemy odpowiedzieć na Twoje żądanie tak szybko, jak to możliwe. Czas reakcji może się jednak różnić w zależności od lokalizacji i obowiązujących przepisów. Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu (niż jest to normalnie dozwolone przez prawo), aby zrealizować Twoje żądanie, niezwłocznie Ciebie o tym powiadomimy i podamy przyczyny opóźnienia.
8. Zatrzymywanie danych
Nie przechowujemy Twoich danych osobowych dłużej, niż jest to konieczne do celów, określonych w sekcji 3 „Co robimy z Twoimi danymi osobowymi?”, dla których je przetwarzamy. Informacje na temat obowiązujących okresów przechowywania danych można znaleźć w odpowiednim lokalnie obowiązującym oświadczeniu o ochronie prywatności. Czasami stosujemy różne okresy przechowywania. Na przykład jeśli organ nadzorczy wymaga od nas dłuższego okresu przechowywania określonych danych osobowych lub jeśli złożyłeś/-aś skargę, na podstawie której musimy przechowywać dane osobowe przez dłuższy okres. Jeśli nie potrzebujemy już Twoich danych osobowych w sposób opisany powyżej, usuwamy je lub anonimizujemy zgodnie z regulacjami i obowiązującymi przepisami prawa.
9. Jak chronimy Twoje dane osobowe?
Podejmujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia dostępności, poufności i integralności Twoich danych osobowych oraz sposobu ich przetwarzania. Obejmuje to najnowocześniejsze zabezpieczenia informatyczne, kontrole systemu i dostępu, monitorowanie bezpieczeństwa, podział obowiązków. Stosujemy wewnętrzne zasady i minimalne standardy we wszystkich naszych firmach, aby zapewnić bezpieczeństwo Twoich danych osobowych. Te zasady i standardy są okresowo weryfikowane w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami i dostosowania do zmian na rynku.
Ponadto pracownicy ING podlegają obowiązkowi zachowania poufności i nie mogą ujawniać Twoich danych osobowych w sposób niezgodny z prawem lub niepotrzebny. Aby pomóc nam w dalszej ochronie Twoich danych osobowych, powinieneś/powinnaś zawsze kontaktować się z ING, jeśli podejrzewasz, że Twoje dane osobowe mogły zostać naruszone.
10. Zmiany niniejszego Oświadczenia o ochronie prywatności
Możemy zmienić niniejsze Oświadczenie o ochronie prywatności, aby zachować zgodność z wszelkimi zmianami w prawie lub odzwierciedlić sposób, w jaki nasza firma przetwarza dane osobowe. Niniejsza wersja została opracowana w czerwcu 2023 roku.
11. Kontakt i pytania
Aby dowiedzieć się więcej o tym, w jaki sposób chronimy i wykorzystujemy Twoje dane osobowe, lub jeśli chcesz skorzystać ze swoich praw jako osoba, której dane dotyczą, prosimy o przesłanie wiadomości e-mail do lokalnego biura ochrony danych wskazanego w poniższym przeglądzie. Podczas gdy zachęcamy do skontaktowania się w pierwszej kolejności z lokalnym biurem ochrony danych, można również skontaktować się bezpośrednio z lokalnym inspektorem ochrony danych, korzystając z dedykowanego adresu e-mail wskazanego w poniższym przeglądzie.
W przypadku ogólnych pytań związanych z niniejszym oświadczeniem można wysłać wiadomość e-mail na adres dpo.office@ing.nl
1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016, z późn. zm., dalej: „RODO”)